En tanke om fjortisar

...som kom upp i mitt huvud här om dan. Jag satt på t-banan på väg in till stan för att träna i det finfina vädret. Mitt emot mig i tåget (vid andra väggen dvs) satt tre tjejer, runt 15-16 år.

Dom väsnades och fnittrade och låg på varandra om vartannat och samtalsämnen låg alltifrån killen som "va såååå snygg" till hur kompisens bröst kändes, inget ovanligt alltså...
De lyckades med marginal uppmärksamma halva vagnen alldeles själva.

Nu kanske det verkar som jag har en beef med fjortisar men min tanke var precis tvärt om. För en som "hoppat över" det stadiet (jag minns iaf inget i närheten) så kom jag att tänka på vilka livsnjutare dom är. Tänk att kunna låta, skrika och stoja och göra till stort sett vad som helst utan att känna sig obekväm. Livet cirkulerar runt allt som gör livet värt och lite till. Är inte det bara guld?

Detta medför oftast en viss respektlöshet och arrogans men som vi alla vet så  blir det bättre med tiden och jag hoppas att de tar den tiden de har att vara högljudda och arroganta för vilka andra njuter av livet som de gör?

Kommentarer
Postat av: Marie

*gillar*

2007-08-08 @ 10:02:34
URL: http://www.missjohanzon.webblogg.se
Postat av: Surfaren

Jag tror också jag hoppat över det stadiet... Däremot skämdes jag lite när vi åkte från träningen igår då jag hade kört lite pull-ups i tunnelbanevagnen, och jag sen såg att vagnen var nästan full med folk varav vissa tittade lite konstigt åt vårt håll. :)

2007-08-26 @ 14:05:52
URL: http://surfaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0