TANKE - Jag är...?

Jag började fundera efter en intressant konversation men en nyvunnen vän.

Jag är emot att sätta människor i fack, men jag började leka med tanken om var jag skulle placera mig själv. Folk är så bra på att placera in sig i fack att de glömmer allt utanför den gruppen. Människan visar igen att hon är ett flockdjur.
Mina vänner är alltfrån rikemansfolk till punkare och jag känner mig lika hemma i hela spektrat. Så vad är då jag?

-----------------------------

Det jag kom fram till var ganska enkelt. Jag kan dra på fest i Djursholm med aldrig sinande rikemanshumor för att sedan åka direkt till stan och sätta mig och drägga i en trappa med människor jag aldrig träffat förr. Det spelar ingen roll.

Det som är jag hittar ni på ett hustak på söder med blick över stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0