Tid

Jag tar sällan så mycket tid till att skriva här längre, men som sagt, jag ska bli bättre på det. Jag tar mig liksom inte samma tid längre, jag riktar oftare min tid åt ett annat håll. Hjärtat ligger och läser, så jag tar mig lite tid.

Även om det är jätteskönt att ha flyttat ifrån föräldrarna så känns det fortfarande lite konstigt. Med all rätt iofs, men ju längre tid det tar desto mer känner jag mig hemma i mitt nya, dock tillfälliga hem. Det kommer bli så skönt i mars när vi får vårt eget ställe. Vi kommer få tid för oss själva, (tidsmässigt) nära till stan och flera vänner i närheten för att inte nämna träningsmöjligheter ;)

Jag gick på julmarknaden på skansen i söndags, med hela familjen. Det kändes att det behövdes. Att träffa hela familjen har blivit 1000 ggr viktigare för mig nu än förut när jag hade de flesta under ett tak. Tur att brorsan bor kvar i stan iaf, och farmor och mormor. Tiden med familjen är viktig nu, det är ju jul snart dessutom.

Ska bli skönt att fira jul med familjen för att sen åka hem till min på sätt och vis nya familj. Det känns lite så eftersom jag spenderar mer tid med dom än med min familj nu för tiden.

Det känns som att något stort är på väg för parkour i Stockholm, jag är inte helt säker på hur stort eller exakt hur det kommer att bli. Men om jag och mina träningskompisar håller oss på rätt plats vid rätt tillfälle och håller på det vi vet är rätt så kan det bli stort. Frågan är bara hur stort det kan bli innan vi tappar kontrollen. Onödiga farhågor troligen, men med tid så kan mycket ändras.

För nu är det nog bäst att låta saker fortsätta utvecklas så får vi ser hur det slutar. Jag hoppas bara att inte inte om 2 år tänker tillbaka och undrar "Varför gjorde jag inte något medan jag hade tid?".

Men som sagt, onödiga farhågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0