TANKE - Fördomar och snabba antaganden

Jag är inte fördomsfri, ingen är fördomsfri, men jag undrar ibland dels vilka fördomar jag faktiskt har och vilka andra har.

En till sak om fördomar. Jag testade Alla Olika alla Likas fördomstest. Jag fick 2 rätt (?) av 10. Gör det mig fördomsfri eller...? Jag tror inte det, men det känns inte som att det var meningen att man skulle ha så mycket fel. Ska man koppla en asiat till kampsport bara för att han är mitt i  en spark? Ja, det är klart. Eller? Personligen ser jag hellre till personen än det personen gör i ögonblicket.

Som en som ibland är kass på att uttrycka mig så blir jag inte helt sällan missförstådd, även om det har hänt betydligt mer sällan de närmaste åren. Något jag därför är livrädd för är snabba antaganden. Någon kanske utgår från att jag är en taskig person bara för att jag är rakad och vältränad.

Sen har vi ju snabba antaganden (som inte helt sällan kan verka som) som att någon kanske får för sig att jag menar något jag inte alls menar. Det har hänt förr.

Så ni som känner mig, försök att inte anta saker bara för att det verkar så. Fråga mig istället.

(Och för att vara på den säkra sidan, detta inlägg är INTE en pik eller vinklat till någon)

Kommentarer
Postat av: Surfaren

Här var det helgardering minsann. :)

Klart du brukar dra runt å banka skiten ur folk om kvällarna, det ser man ju lång väg. ;)

2007-11-02 @ 22:27:15
URL: http://surfaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0