Norrköping

Jag spenderade helgen i en av de mysigaste städer jag känner till (läs: Norrköping). Mycket bra träning och lite tid med några gamla vänner. Jag kom dit runt 19:20 på lördagen och gick till stort sett direkt ut och tränade. Vädret hade mulnat på något med varmt var det.

Efter ett par timmar gick vi in och tog en paus, käkade lite och kollade på delar av Project: Pilgrimage, som enligt mig är en av de bästa parkourdokumentärer som finns. Gjord av TK17 på parkour.net. Har ni inte sett den så gör det. Nu.

Med en massa inspiration och en smula spring i benen drog vi ut igen runt 22:00 och dagen slutade ca 02:00.

Morgonen efter var vi ute och tränade från ca 10. Med 15+ och sol fanns det inte mycket att klaga på. Med gott sällskap (vi blev ca 5 st) blev dagen riktigt bra med skön träning och bra väder. Norrköping är verkligen en bra träningsstad, speciellt när det kommer till koordinationsträning och balans. Självklart är fys, tekniker osv inget problem att träna heller men ovannämnda övningar blir på något sätt roligare där. Sen är det ju förstås en väldigt fin stad och att träna nere vid vattnet i industrilandskapet är bara mysigt.

Nu kommer det självklart att ta onödigt lång tid innan jag åker dit igen, men man vet aldrig.

Press i Norrköping

Ja, jag hade en riktigt skön tid i Norrköping, som vanligt. Noteras bör att bilden är tagen av Henke från Trendfoto (.se). Stort tack till dig!

Mmm... parkour

En (antagligen) väldigt trevlig kille vid namn Jakob påminnde mig om att den här bloggen faktiskt handlar om le parkour, men eftersom jag är en egoistisk fan så kommer jag skriva lite om livet i allmänt också.

Den senaste tiden har varit lite allmänt förvirrande. Jag är tydligen ganska kass på att veta vad jag vill. Men det är väl en mognadsfråga antar jag. Även om mycket av det som varit jobbigt varit självförvållat känns det som att saker börjar hamna rätt igen.

För att rensa tankarna var jag tvungen att dra ut och träna ikväll. Jag bor för tillfället mitt i stan vilket gjorde att en kvällsrunda blev en skön omväxling. Nej, jag har inte tränat ordentligt på ett bra tag (undantaget en kortis på dagen idag). Jag får ge mig själv stryk senare, orkar inte nu.

Efter träning

Ja vad kan jag säga. Precis så här ska det kännas, fast lite mer. Trött i benen, dock inte så mycket i armarna. Härligt folk och mycket poliser (!) gjorde detta till en riktigt skön kväll. Jag är fortfarande för dålig på att fysträna när jag kör själv. Det blir mest löpning och tekniker. En skön kväll som sagt och precis vad jag behövde.

RSS 2.0