Årets andra träning

...och årets första ledda träning. Klockan närmar sig 8:30 och det är 1½ timma kvar tills träningen börjar. Känns hur bra som helst. Jag har saknat de här träningarna så enormt mycket. Efter träningen så drar vi och åker skidor i en vecka så jag har inte så mycket att klaga på just nu.

Jag hade visst inte så mycket att skriva som jag trodde :)

Årets första träning

Ja jag är sent ute, men jag klagar inte när man den 13 januari kan skutta omkring i ett snöfritt och förhållandevis varmt Stockholm. Jag och min gode vän CW var ute i ett par timmar.

Jag och flickvännen spenderade helgen hos mina föräldrar i Linköping och efter bilresan behövde jag VERKLIGEN röra på mig. Jag fick också chansen att testa K-Swiss Ariake, den (så långt jag vet) första Parkour / Free running skon som dykit upp i Sverige. Hittills är jag hur nöjd som helst. En recension finns här.

En bra kväll helg enkelt och imorgon ska jag snacka träningslära på min idrottslärarpraktik. Allt gott :)

Föräldrar

Idag är det 45 dagar sedan jag flyttade från föräldrarna. Det känns fortfarande lite konstigt, men samtidigt bra. Tiden har gått förvånansvärt fort, troligen mest på grund av flickvännen, mitt största ljus i tillvaron.

Tänker vi i min generation verkligen på hur mycket våra föräldrar har gjort för oss. Har man inte haft kontakt med dom är det en sak, men oavsett om man har haft en eller två så bör man inte underskatta deras insats.

Jag var (och är i skrivande stund) 22 år när jag flyttade. I 22 år har alltså mina föräldrar tagit hand om mig. 22 år! Det är inte en eftermiddag direkt. Även om jag självklart inte behövt samma omhändertagande under hela perioden så har dom alltid varit ett stöd och visat det jag mest av allt vill uppnå, att vara en så bra person som möjligt.

Min mamma har alltid varit den som vet vad som är rätt, fast vid sin åsikt. Det är en egenskap som jag önskar att jag fått mer av (jag tror min brorsa fick största biten där). Hon har en mental styrka och en envishet som jag bara kan beundra, liksom hennes kunskaper i köket. Jag jobbar på saken... =)

Pappa är nog den som är mest lik mig, vi kan vara lika förvirrade båda två och liksom jag har han ett enormt tålamod och är snäll som få. Den egenskap jag beundrar mest är hans lokalsinne. Han kan Stockholm som sin egen bakgård. Hans humor bör man ju inte heller klaga på, den har bidragit till mycket i mitt gamla hem.

Ja, jag vet inte vad mer jag ska skriva. Det blev lite av en tribute till mina föräldrar. Lycka till i Linköping så ses vi snart! PoK

Ny termin, jobb, flytt... och sånt.

Skönt att allt jul och nyårstjofräs är slut för i år. Nu kan man se fram emot vår istället :D

Jag börjar först på onsdag med praktik på Didaktus i Jakobsberg. Ser fram emot det, mycket på grund av sköna elever och en klockren handledare. När praktikten är slut ska jag med flickvännens familj på skidresa. Låt oss säga att jag inte klagar på läget.

På tal om älsklingen ja, hon fick tag i ett nytt jobb idag. Stort grattis ditåt! Jag har verkligen sett fram emot att hon ska få jobba med något som hon gillar och det här ser ljust ut.

Sen har vi föräldrarna ja, mina kära föräldrar som packar och plockar för att få ihop allting som ska ner till deras nya hus i linköping.

Får se om jag skriver mer senare, nu ska vi pyssla.

RSS 2.0