Kvällens träning

Gick väl ungefär som väntat, alltså riktigt bra.

Det känns som vi tappade lite på diciplinen ikväll igen, men det är lite svårt att hålla den när gruppen består av 8 pers (inkl ledare) som alla är kompisar. Det ska ju vara kul också, svårt att bara stelna till med sina kompisar.

Dom hade iaf duktig träningsvärk sedan förra träningen. Mission accomplished! :)

Det märks redan tydliga förbättringar i självförtroendet runt olika hinder, och förstås en smula tonårshybris. Visst är det kul att börja hoppa mellan räcken bara för att man helt plötsligt vågar, men vid en sån riskabel rörelse blir den fysiska, motoriska säkerheten mycket viktigare. Det spelar ingen roll om man klarar att hoppa till räcket om risken är stor att man missar.

Så var inte fallet ikväll, men det är en vanlig riskfaktor.

Nästa träning körs på måndag den 4:e och jag tänker skicka ut mail senast på lördag. Dags att få lite sömn...

Kommentarer
Postat av: Valier

Tja,

Hur gammal får man vara för att hänga med?

(Jag menar inte hur gammal måste man vara...)

Och hur vältränad?



Jag är 44, och formen kunde varit bättre.

Men jag är i god allmänkondition.

Vill få lite fart på köttet efter sommaren, och det här låter roligare än jogging i parken.



Är detta bara för elitgymnaster under 25?

Eller får en farbror följa med?

Och kanske hans fru också - är det några tjejer med?

2008-08-10 @ 16:59:04
URL: http://valier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0