One month challenge - It's all in your head

Den här bloggen startades huvudsakligen för min släkt och vänner men jag vet att även flera aktiva parkourutövare läser den så jag tänkte meddela om detta. Det här inlägget skulle handla om motorisk inlärning men det får vänta till senare.

One month challenge är ganska simpel, det handlar om mentala blockeringar. Dominic på PKGen förklarar detta så mycket bättre än jag så jag refererar helt enkelt till hans inlägg. Detta är hans initiativ, inte mitt. Men jag har antagit utmaningen och jag tycker att ni ska göra detsamma.

Utmaningen är simpel. Hitta ett hopp eller någon typ av rörelse som ni inte har gjort eller inte gör längre pga att ni är osäkra på er själva. Det är inte fråga om ni fysiskt klarar det eller inte, det ska bara handla om att ni har en mental blockering, en rädsla för att göra rörelsen. Det måste inte vara en 2 meters kong-press eller ett gap/drop på 5 meter, det är inte poängen. Försök hitta något simpelt men svårt som ni har en mental blockering mot att göra och gör det.

Det får ta tid, det får ta träning men ni eller snarare vi, har till 13 maj på oss att fundera över en mental blockering och bryta den. Den 13e tänker jag berätta om min och då vill jag läsa om era i kommentarerna till det inlägget. Skriv det gärna på Dominics inlägg också. Vi ligger en dag efter, utmaningen började igår. Ut och träna!





Kommentarer
Postat av: Dee-Kej

Hm... Jag har en grej jag kan göra... Måste träna mer ändå... gör det här

2009-04-15 @ 10:48:04
Postat av: Mauri

Det finns en cat leap som jag står framför varje gång jag tränar på stan och som jag sagt länge att jag ska klara.

Jag tror du har gjort den Ignis ;)

Hörs snart! Lycka till!

2009-04-15 @ 12:57:56
Postat av: Surfis

Jag kommer inte ihåg några av mina gamla problembarn. Har tränat för lite på för länge...

2009-04-15 @ 21:12:38
URL: http://surfaren.se/
Postat av: johannes

Jag har hittat en grej som jag ska göra snart. men jag måste filma det så ni får se. Jag har skaffat en HD kamera också. jag vet att detta strider mot Parkourens ursprungliga filosofi, dock använder jag den i syfte att förmedla mina dagliga tankar och "the way of living" som jag brukar kalla det.



Train hard and train fast, som traceurer brukar säga! ;)

2009-04-26 @ 10:39:16
Postat av: przemek

hej jag vill börja träna med er . jag tränar i skarpnäck snälla svara .Tack

2009-06-25 @ 17:19:07
URL: http://google.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0