Tillbakablick på sommaren

Jag började fundera över allt som hänt den här sommaren idag. Jag säger inte att den är slut, det kommer jag aldrig att erkänna, men man måste erkänna att vindarna och nätterna inte är lika varma nu som dom varit tidigare. Jag har varit singel hela sommaren och börjar tröttna på det, men det finns iaf mycket kul i tillvaron, mycket kul som hänt.

Sommaren började mer eller mindre med att jag flyttade till sundbyberg, något som jag inte ångrat en sekund. Jag trivs jättebra här, det ända jag saknar är lite mer jox på väggarna. Men det kommer.

Sen har vi förstås eldsjäl som varit en av de största orsakerna till att det blivit en så bra sommar som det blivit. Jag hittade tillbaka till eldsjäl i början av sommaren, träffade gamla vänner och började åka på och dra ihop eldträffar igen. Det finns alldeles för många härliga människor inom eldsjäl för att missa, för många vänner jag inte träffat tillräckligt mycket. Men inte nu längre :)

Vi var i Sala under ett par dagar och eldade i silvergruvan, vi var Skuggebo utanför Värnamo och eldade, badade, bastade och hade allmänt mysigt / jättekul i ett par dagar.

Parkouren har legat på topp pga bra väder och härliga träningskompisar. Både nya, dom vanliga och gamla som kommit tillbaka. Vi har fått igång Parkour Akademin Stockholm vilket innebär att en av mina drömmar börjar komma igång.

Jag har hittat freebord som näst efter parkouren är något av det roligaste jag hittat hittills. Jag var nästan orolig ett tag att det skulle sno en massa värdefull träningstid, men le parkour är fortfarande det bästa som finns.

En stor del av sommaren har självklart också spenderats med massa goda vänner antingen från parkouren eller eldsjäl, ibland bägge. Det har blivit  mycket hängande i parker, hos mig, på plattan eller någon helt annanstans men det har varit kul hela tiden.

Jag kommer säkert på något mer att skriva om senare men det här får duga så länge. Ska avsluta med en härlig bild från den här sommaren, men den togs ganska nyligen så det är fortfarande sommar. Ha!



Ha det bra så länge, njut av vädret och ät mycket glass!

Sjuk

Det var evigheter sen jag var sjuk senast, hade nästan glömt hur jobbigt det är :)

Iofs bara en liten förkylning men det räcker för att det ska påverka sinnesstämningen. Problemet är bara att jag liksom många bara inte kan ta det lugnt och låta det gå över. Tanken var att jag skulle ut med några vänner igår men det stod jag över för att ta det lugnt och bli frisk, men klart som fan så klarade jag inte att sitta still så jag drog på en rejäl tröja och gick ut och åkte freebord i nån timma.

Ikväll ska jag iaf träffa familjen lite. Det behövs. Hoppas bara att min present hinner komma innan mammas födelsedag...

Sen är det förstås träning på måndag. Jag måste iofs se till att bli frisk nu med tanke på att det här är min sista sommarlovsvecka. Ganska skönt att börja plugga igen iofs men sommarlov är skönare.

Aja, ses där ute!

Träning ikväll

Yes, yes, ikväll kör vi träning som vanligt på torsdagar. Harry är tyvärr lite sjuk fortfarande men vi kör på som vanligt, får bara hoppas att han blir frisk snart. Ses som vanligt vid Luma kl 19!

UPPDATERING!

Nu är jag hemma igen, fortfarande ont i halsen men det var en skön träning iaf. Nog för att den började ganska regnigt så vi körde under slussen först, men sen klarnade det upp.

Jag tänkte skriva något långt och kärnfullt nu men jag är lite för trött så det blir nog inte mer än så här ikväll, plus att min hals hatar mig. God natt!

Dåligt med uppdateringar

Ja som sagt, jag har varit lite off med bloggandet ett tag. Mest för att jag har haft andra saker för mig än att fördriva tid vid datorn vilken iofs är en ganska bra sak. Men samtidigt så brukar jag ta tid till bloggandet ändå.

Det som tagit mest tid är nog vännerna vilket jag inte ser något fel med, tvärt om. Sen har det blivit en hel del parkour och freebord däremellan och sen har dagarna liksom tagit slut.

Parkouren går hur bra som helst. Träningarna med Parkour Akademin Stockholm går hur bra som helst och vi blir fler och fler för varje gång. Även om det bara är en eller två som kommer till varje gång så är det ett bra tillskott på en grupp med ca 10 pers. Jag ser verkligen fram emot träningen imorgon!

Ung08 och kulturfestivalen som körts under den senaste veckan var som vanligt hur kul som helst. Alltid kul när hela stan är igång. Man blir på något sätt påminnd om hur mycket folk som faktiskt bor i den här staden.

Idag var det ganska lugnt, efter ca 5 timmar sömn (jag kan inte sova på dagarna) vaknade jag och tog en chillförmiddag. Träffade min mamma som var på besök i stan och käkade lunch. Sen drog jag till tanto med två vänner och njöt av dagens sista 2 minuter av solsken.

Min pipa i tanto

Bara en liten bild från tanto. Min shisha "cherrypop" med originalet själv i andra ändan av slangen :)

Bara lite om just nu

Just nu känns det mesta faktiskt ganska lagom. Jag är lagom mätt, vädret är sådär lite lagom, jag har sovit ordentligt för en gångs skull.

Jag har fixat ihop min freebord och letade backar i stan till stort sett hela dagen igår, utan någon större lycka kanske jag ska säga. Men jag fick iaf träffa lite kul folk på kvällen, samma som vanligt alltså, och såg deras eldblås på stora scen under DJ-battlet på Ung08.

Mina kompisar blåser eld på ung08.

Sen drog jag faktiskt hem redan runt 23 av den enkla anledningen att jag var tokseg. Gick och la mig vid midnatt, somnade direkt och vaknade 11 timmar senare. Jag tror det behövdes.

Nog för att det är kul med helg (av någon anledning, det är ju sommarlov) men jag ser mest fram emot måndag. Då kör vi nästa parkourträning och med lite tur så kommer det lite nytt folk. Om det inte gör det så är det fortfarande samma härliga människor som vanligt.

Sen har vi faktiskt ett tv-jobb på gång inom parkouren, men mer än så skriver jag inte just nu :P

Anyway, idag ska jag kolla backar längs blå linjen. De bästa hittills har jag precis utanför min dörr här i Sundbyberg, men det måste finnas fler.

Lite hantverk

Nu ska jag snart kila iväg och träna lite inför kvällens parkourworkshops men jag tänkte iaf posta något som jag pysslat med till och från de senaste dagarna. Min grip tape vart lite nedsliten och jag behövede byta en truck så jag fick för mig att gå lös med lite tribals igen. Jag ritade en del förut men det var nästan minst 5-6 år sedan.

Min nygjorda griptape

Ja, sådär blev det. Nu hoppas jag bara att min nya truck kommer snart så jag kan dra ut och åka :)

Jag skriver kanske mer ikväll efter workshopen. Hej så länge!

Kort om idag

Bara en skön dag rakt igenom. Älskar att vara ledig, även om det kommer bli kul att börja plugga igen. Tur att det är 3 veckor kvar :D

Jag spenderade största delen av dagen med att dra runt i stan och leta fina freebordbackar. Efter att ha dragit igenom norrmalm och södermalm lite ytligt så kom jag fram till att dom roligaste backarna fanns precis utanför min dörr, då jag faktiskt bor på toppen av ett berg. Får göra en pistkarta för området...

Sen körde vi parkourträning förstås. Lika härligt som vanligt, om inte bättre. Det kändes nog bäst pga att jag kört bräda hela dagen, körde träning på det men kände mig ändå inte så värst seg. Jag kände att träningen givit resultat, vilket förstås är en riktigt skön känsla.

På toppen av hammarbybacken vid slutet av träningen 080812

Här är hela gruppen (förutom Micke som behövde kila iväg). Vi fick äntligen köra vår överraskning som vi så länge planerat; att springa upp för Hammarbybacken. Att bara komma upp och sätta sig ner gör det hela värt det. Man känner sig så nöjd med sig själv så det är svårt att beskriva.

Från toppen av Hammarbybacken

Utsikten gör ju inte saken sämre. En solnedgång över Hammarby sjöstad är ingen dum syn.

Blev ett kort inlägg idag, mest för att klockan är kvart över 2 och jag tänkte sova lite i natt också :)

Träningsdags igen

Nu när jag äntligen är hemma från min lilla semester så ska jag komma och köra träning igen. Hoppas allt gick bra i torsdags!

För imorgon gäller samma som vanligt, precis det som står i mailet. Vi ses kl 19:00 vid Luma i Hammarby Sjöstad och kör i ett par timmar.

Ska också passa på att hälsa Micke välkommen ombord. Micke är en gammal parkourveteran som nu hittat tillbaka till parkouren och kommer finnas på plats på träningar i mån av tid, dock som det är nu endast på måndagar.

Jag ska återkomma med en lista på oss som faktiskt har hand om Parkour Akademin Stockholm. Tror inte att detta har framgått ordentligt.

Ses imorgon iaf.

Hemma

Äntligen hemma ja. Känns hur bra som helst. Jag har ju inte direkt varit borta länge, bara i 5 dagar men det är ändå hur skönt som helst att komma hem.

I onsdags kom jag till Norrköping, en av mina absoluta favortistäder för parkour. Den här gången däremot var jag där för att lära mig Freebord, något jag varit fullständigt förälskad i sen jag sist såg det i Norrköping för ungefär ett år sen.



Åkte onsdag och torsdag och lärde mig faktiskt ganska bra. Jag har inga problem med backarna här i sumpan iaf. Nu ska jag bara hitta några villiga åkare i sthlm också.

Sen hoppade jag med brorsans bil som var på väg ner till Linköping och föräldrarna för att fira min och pappas födelsedag. Den ursprungliga planen var att sen åka tillbaka till Norrköping för mer åkning, men med alla presenter som skulle hem, roligare resa osv så valde jag att stanna kvar en dag till.

Min till vänster och min kompis bräda till höger.

Tog en liten paus under åkträningen i på en parkering i Norrköping. Min bräda till vänster och min kompis till höger. Imorgon ska jag dra på stan och leta backar och på kvällen kör vi parkourträning :)

Uppåt och nedåt, mest uppåt

Tänkte bara skriva av mig lite om nuläget innan jag drar iväg till Norrköping. Kommer inte skriva igen förrän allra tidigast på söndag kväll. Min sinnesstämning har varierat lite på sista tiden. På förmiddagen kan jag vara lyckan själv och på eftermiddagen kan jag nästan känna mig deprimerad. Känns lite skumt men samtidigt tror jag att jag vet källan. Det får ta sin tid.

Jag tog en promenad med en tjejkompis ikväll och pratade lite. Det behövdes verkligen, hur skönt som helst att bara gå och snacka i stan i ett par timmar. Vi ska boka in en chilldag i nästa vecka.

Imorgon drar jag iväg till Norrköping. Vädret ser inte toppen ut, men tanken är två dagars parkourträning för att sedan på fredag vara i Linköping och ha gemensam födelsedagsfest för mig och min pappa. Sen tänkte jag åka tillbaka till Norrköping och köra freebord i två dagar innan jag åker hem på söndag kväll. Inte nog med allt detta, för när jag kommer hem är det ett fortfarande ett par veckors sommarlov kvar innan skolan börjar och sommarlovet avslutas inte med något mindre än Street Cars Summer Fest på Barkarby flygfält :D

Så med undantag för vissa funderingar som i vanlig ordning funderats över för mycket så känns det mesta ganska bra. Ses efter helgen!

Frånvaro p.g.a. bra saker

Ja, den senaste helgen har jag varit lite överallt, dock inte så mycket hemma.

Jag fyllde år i lördags och det blev en alldeles lagom dag. Jag träffade min förra flickvän och käkade lunch, kändes hur skönt som helst. Hon är fortfarande en helt underbar tjej :)

En annan sak som hände på min födelsedag (bra timing btw) var prideparaden. Jag kan börja med att notera att jag är helt och fullt hetero, men det är ju fest! Drog dit med några kompisar och träffade ett antal till i paraden, hur kul som helst. Får bara hoppas att man inte fastnade på bild nånstans...

Sen drog vi hem till mig och snackade, rökte vattenpipa (jag hade hittat nikotin- och tjärfri tobak, hur bra som helst), kollade på lite film och hade allmänt mysigt. Det började närma sig 22 och någon hade nån fått för sig att vi skulle på rave, i Orhem... Och för er (liksom jag) som inte har en aning om var det är så är det en bra bit söder om Skarpnäck och för er som det inte säger nånting heller kan vi säga ungefär... långt bort.

Men iaf, efter en lång promenad i skogen, runt 4 timmars dansande med alldeles för lite vatten och en betydligt längre (och tröttare) promenad tillbaka kom vi tillbaka till mig och däckade, runt 7 på söndag morgon. Sov till 12 och träffade dom andra i stan runt 4 och hängde ett tag, så drog vi i till en tjejkompis och körde filmkväll.

Nu är jag alltså äntligen hemma igen och om ett par timmar ska jag dra iväg och köra kvällens parkourklass.

Ska också passa på att presentera min nya Shisha, döpt till Cherrypop efter en kompis.

Min nya shisha, döpt till Cherrypop efter en kompis.

Nu måste jag städa lite här, och få ner en 90-säng i källaren igen...

RSS 2.0