Dåligt med uppdateringar

Kanske ingen nyhet för er som läser här, men jag har inte riktigt tagit mig tid att skriva något på ett tag. Dessutom så har det inte hänt så mycket som jag känner för att skriva om. Vardagen känns inte tillräckligt spännande och parkouren är på lågvarv med det rådande väglaget.

När det händer något kul så skriver jag mer men tills dess så får det vara. Nu måste jag plugga :S

Bara lite bilder

Dags för ett vardagsinlägg igen, det känns om det var ett tag sen. Inte för att det är spännande för er att läsa (undantaget mina kära föräldrar kanske) men det är skönt för mig att skriva av mig.

Tänkte inte skriva jättemycket för jag orkar inte, vardagen är inte tillräckligt spännande just nu. Fick besök av en kompis och åt B&J idag iofs, det var kul iaf. Tyckte att det var dags för lite bilder.



Först detta (bilden ovanför). Hur kan dom vara så taskiga så dom ställer en klätterställning som den här på gräsmattan framför min skola och inte låter mig klättra i den???!! Grymma värld... Vaddå hoppbacke liksom?



Dom här hittade jag och en god vän när vi var ute och letade taklampa till mig. Det är nog världens coolaste lampa, det är ju verkligen tre led-poi! Hur snyggt som helst, men med en prislapp på 1300 så tror jag att jag chillar så länge.

Jag bytte äntligen ut min mobil idag också, började få damp på den gamla. Usch jag hade massor att skriva om imorse men nu är allt borta. Det får duga helt enkelt.

Bara en sak.

Jag älskar mig familj. Jättemycket.

Ointressant inlägg jag vet, behövde bara skriva det  =D

Blir kanske ett parkourinlägg senare ikväll, annars blir det imorgon efter instruktörsträningen.

Dålig källa

UPPDATERAD 5/5- 2009

NOTERA ATT DET FÖLJANDE INLÄGGET ÄR GAMMALT OCH REPRESENTERAR INTE NÖDVÄNDIGTVIS HUR MIN SYN PÅ LE PARKOUR SWEDEN SER UT I NULÄGET
-------------------------

Det här kommer jag nog få en del skit för, men jag bryr mig inte.

Le Parkour Sweden, som många nog känner till som den primära sidan för le parkour i Sverige, vars huvudsakliga funktion för allmänheten är ett forum, bör inte uppmärksammas längre.

För 2-3 år sedan var det annorlunda men med tiden har skitsnacket ökat, medlemsantalet ökat men kunskapen om parkour har inte förändrats. Det största problemet är dom som tycker att parkour är det man gör det till, det man tycker är roligast och det som passar situationen.

Det är FEL

Bara för at parkouren inte har några läroböcker i Sverige så kan man inte få för sig att man själv kan avgöra vad parkour handlar om. Det kanske är så att de svenska utövarna inte är tillräckligt mogna för att inse vad parkour är, jag tror inte det men det verkar så.

Ni som läser detta och är intresserade av parkour. Snälla använd aldrig forumet på Le Parkour Sweden som informationskälla. Vill ni hitta folk att träna med så ok, men ta inga videos, texter eller dylikt från forumet som sanning. Det krävs betydligt större erfarenhet av parkour än de flesta har för att kunna skilja sant från falskt.

Behövde bara få ut det.

En sak till. YouTube är INTE en bra källa. Detta borde vara självklart för alla, men det är det tydligen inte. Ett undantag där är förstås Parkour Generations egen kanal.



RSS 2.0