Craving for parkour

Det här skulle handla om allt möjligt (igen) men jag blev plötsligt en smula (ett smulberg) träningssugen. Jag drar således till stan och skriver mer senare, förhoppningsvis :)

UPPDATERING

Jag vet, det var bara ungefär 2 timmar sedan jag drog ut men 1,5 av dom var konstant rörelse så där är ingen fullständig katastrof.

Jag körde på, full fräs, jättekul, varmt, solnedgång vid slussen osvosv. Jag gör en av mina absoluta favorit catleaps och får ett sår på handen. Precis på det där stället där man aldrig får sår och aldrig behöver härda, precis där. Precis vid pekfingrets rot. Det blöder förstås som tusan och rent blir det ju knappast med tanke på att jag har halva stockholms bakterieflora på händerna. Så istället för att köra vidare och trycka in resten av stockholms bakterier i såret så drar jag hem.

Som ett metaforiskt plåster på såren (jag har inga plåster...) så ska jag plantera mig i badkaret och äta glass och imorgon ska jag bla träffa en mycket god vän och dra till systemet med brorsan och köpa ytterliggare "medicin" för sånna här situationer.

Tur att det är sommar (på tal om...?) :D

Allt möjligt

Det här var tänkt att bli om parkour men det får bli om det och lite till...

Jag var ute och tränade med Rasmus och Harry igår igen (de i min åsikt mest inspirerande traceurerna i Stockholm). Det blir inte så ofta, vi har ju så olika scheman men det blev en så grymt bra träning på många sätt. Jag var precis så där trött (och skitig om händerna) som man ska vara efter ett riktigt bra pass men det resulterade i förvånansvärt lite träningsvärk.

Det är så skönt att känna när man blir bättre. Det är nog något av det bästa med parkour. Du kommer tillbaka till en vägg som du bara drömde om att komma upp för förra sommaren och bara fixar den (inte utan viss ansträngning dock). Det är lycka, ren lycka.

Vägg

Efter den där väggen så behöver jag inte fixa något nytt på den närmaste månaden :)

Den senaste tiden har varit speciell på många sätt. Dels för att jag flyttade hit för exakt två veckor sedan, men också för att nu när allt är så lugnt och skönt hemma så blir det jag gör utanför hemmet mer uppmärksammat. Jag har alltid spenderat mycket tid på att fundera och ibland känns det som att jag funderar för mycket istället för att ta mig i kragen, fixa lite självförtroende och bara göra och säga vad jag känner för, inom vissa gränser förstås, men det är dom gränserna som jag alltid lägger för tajt.

Man vill ju alltid ha det man inte kan få oavsett om det gäller en pryl, en flicka, ett jobb osv. Det känner nog de flesta igen, men hur gör man när man inte är säker på vad man kan få och saknar självförtroendet för att försöka?

Det är ganska typiskt mig att sitta och tänka högt (=skriftligt) samtidigt som det är det som jag stör mig på. När under mitt liv sabbades mitt självförtroende och var skapades den starka självtilliten som jag så ofta har?
Så hur stärker jag mitt självförtroende? Jag tränar mycket, försöker äta bra, ta hand om plugget och betala räkningar. Fine, men det rör bara mig.

Troligen fattas det sociala, det är så sällan jag träffar folk längre. Drar ut och festar, har en picknick, eldshowar i rålis för skojs skull. Var finns det sociala och samtidigt självsäkra i det jag gör? I parkouren? Ja, där känner jag mig så stark som någon men där blir det oftast att jag tränar själv för att jag har svårt att hitta folk som jag verkligen trivs att träna med. På jobbet kanske? Nja, för mycket annat att tänka på och alltid samma folk. Relationer då? Jo, det är alltid en möjlighet, en för mig väldigt svår möjlighet, men en möjlighet till en mer direkt, mer emotionell bekräftelse.

Efter allt sönderanalyserande, förstår jag mig bättre? Nej, men jag vet att jag måste börja lita på mina beslut och inte börja fundera på vad som skulle var bättre än min "oförstörda" spontana icke-sönderanalyserade reaktion som försås oftast verkar vara den rätta. Hur många gånger har jag inte försökt knacka in det i skallen?

Jag måste sova...

Trött men glad

Eftermiddagens masserande börjar kännas, det i kombination med pluggande summeras i en ganska seg Martin. Men man ska väl inte klaga, det har varit en riktigt bra dag.

Jag bestämde mig för att se kvällens fotboll på O'Learys här i sundbyberg och jag kommer definitivt dra dit oftare. Det bästa var att jag fick träffa några nya härliga människor och slappna av lite. Jag hade verkligen velat stanna längre men jag måste upp tidigt och har plugg kvar att göra.

Utsikten från mitt fönster

Utsikten från mitt fönster. Det där är mitt torn (inte mitt egentligen...) och så fort jag behöver lite lugn och ro så går jag ut dit. Jag måste ha stått där i en kvart innan jag gick in ikväll. Solnedgångar är finast därifrån. Från mitt fönster går solen ner precis till höger om tornet, mellan träden. Jag får hugga ner dom nån vacker dag :)

Nej nu måste jag fortsätta plugga en liten stund till, jag har en examination i massage, töjningar och pressurbehandling på G. Jag ska lägga upp lite lägenhetsbilder snart också. Aja, ha det så länge!

Skön dag med träning

Jag tränade med några trevliga människor i Tumba ett tag i eftermiddags, sen drog jag in till stan och fortsatte träna själv i ett antal timmar. Nu är jag således trött, seg, solbränd (aj!) och ruskigt hungrig.

Här hemma börjar saker faktiskt komma i ordning. Det ända som verkligen fattas är något på väggarna, en propp till badkaret och kanske en eller annan taklampa. Jaja, det är senare projekt.

Kärlekslivet står still, men det kanske är bäst så, jag vet inte. Jag vet inte om jag behöver någon att bry mig om eller bara någon att prata med, kanske bägge dera. Jag känner iaf att jag har funnit ett lugn sedan jag kom till Sundbyberg som jag har letat efter länge, något jag kan jobba utifrån och påverka. Det känns bra.

Över till roligare saker. Jag körde en eldshow på en fest igår tillsammans med flera gamla vänner från Stocksund, mitt hem i mina första 22 år. En av mina gamla vänners föräldrar hade kombinerad 50-års och utflyttningsfest. Det var helt underbart att elda med mina bästa och äldsta vänner igen. Det händer alldeles för sällan. Plus att föräldrarna har varit i Stockholm i ett par dagar, något som alltid lyser upp tillvaron.

Det är lika skönt varje gång jag kommer hem till Stocksund. Allt är hemma där, precis allt. Nej, nu måste jag fixa klart min middag och nu i veckan blir det mer träning, mycket mer.

För lite parkour :(

Alldeles för lite parkour. Den senaste perioden har kännetecknats av två saker.

1. Få ordning på min lägenhet (Nästan klart btw)
2. Försöka få allt klart i skolan (På G)

Så jag kan iaf säga att jag har varit dålig på att träna med gott samvete. Det hade egentligen behövts efter dagens projektredovisningar på GIH. Nio timmar nötande av tabeller, diagram, tester, aktiviteter osv osv. Intressant visst, dom första 2-3 gångerna men efter 10-12 redovisningar började man tröttna en smula. Nu är det över iaf. Så nu är det bara en massageexamination komplett med töjningar och pressurbehandlingar, en gruppuppgift som jag inte ens orkat kika på än och en mysig tenta på idrottsskador kvar, inom loppet av ungefär en vecka.

Det är tur att det mesta av det här är riktigt intressant :)

Jag måste ut och träna snart igen. Lyckligtvis ringde en mycket trevlig person för en kort stund sedan och föreslog just det. Får bara se om jag hinner, måste jobba lite nu när sommaren är på g och CSN inte är det.

Nej, nu ska jag sluta gnälla, ta en kopp te och spela något intelligensbefriat. Ta hand om er!

Inflyttad

Nästan iaf. Jag flyttade till Sundbyberg igår. Känns riktigt bra, men det kommer kännas bättre när jag kommer i ordning. Flyttkartongerna har förpassats till ett hörn och jag börjar sakta komma i ordning. Saknas fortfarande lite småsaker som galgar och taklampor, men det ska jag lösa idag.

Jag hoppas få lite lugnare nu framöver nu när jag faktiskt har en stabil grund, mitt eget ställe. Det har hänt mycket det senaste halvåret. Jag har flyttat tre gånger, blivit förlovad, blivit singel. Kanske inte är mycket för alla men för mig är det det. Min förra flickvän verkar ha det riktigt bra nu också. Jag var inte direkt orolig, hon är stark men det är samtidigt skönt att veta. Det vore synd att tappa kontakten med en sån härlig person som hon faktiskt är.

Jag tog en liten promenad på kullen utanför mitt fönster (kullen som jag bor på) med tornet. Det är verkligen ett mysigt ställe. Det är inte långholmen men det är ganska bra för att vara precis utanför ytterdörren. Jag avnjöt en riktigt vacker solnedgång innan jag gick in igen.

Det finns som sagt fortfarande lite att pyssla med men vad kan man förvänta sig, jag har inte ens bott här i 24 timmar än. Det är bara att jobba vidare.

Lördag kl 19:13

Jag behöver samla mina tankar så jag ska dra ut och träna ett par timmar.

Visst är det intressant hur det mest ansträngande man sysslar med samtidigt kan vara det mest lugnande? Hur världen omkring en rör sig långsammare medans man själv rör sig snabbare?

Ja...

Sundbyberg

Ja, då var det klart. Jag flyttar till Sundbyberg om en vecka. Det mesta snurrar just nu men jag ser enormt mycket fram emot det. Bostadsmarknaden är fan inte rolig att jobba sig igenom (förutom visningarna) så jag är glad att det är över.

Nu kommer bara hela grejen med att flytta in. Möbler som ska hit från föräldrarnas hus i Linköping, prylar som måste inhandlas osv osv.

Det här blev lite kort för jag insåg just att jag måste till skolan, men jag har inte mycket mer att skriva nu iaf. jag skriver mer senare när jag fått lite ordning på saker och ting.

Valborg

Min första tanke blev träning i brist på bättre. Även om det verkade lite off så vore den ändå bättre än att sitta inne.

Lyckligtvis kom jag på bättre tankar. Jag blev påminnd att jag faktiskt har vänner som jag inte träffar tillräckligt ofta. Sagt och gjort så drog jag till majbrasan i min gamla hemort Stocksund. Det var nog en av de bästa sakerna jag gjort på länge. Det är intressant hur mycket en plats kan kännas som hemma även fast det inte är det, men det kanske inte är så konstigt att känna sig hemma på en plats där man spenderat 22 av sina snart 23 år.

Anyway. Det duggade en smula men det var så skönt att träffa några gamla vänner, jag tror jag träffade 6-7 stycken.

Eld

Man kan säga att jag hade en lugn men riktigt skön valborg :)

Nej, nu måste jag ut och träna.

RSS 2.0