Julledigt

Dåligt med uppdateringar som vanligt. Det beror nog mest på att jag har lite jullov och tar mycket tid till annat, mest att skriva texter till Parkour Akademins hemsida.

Jag kommer självklart att posta länken här när sidan har fått lite mer grafik och innehåll.

Som det är nu så åker jag ner till Linköping för att spendera julen med min mysiga familj. Det tar alltid emot att lämna stan men man vet ju att man kommer tillbaka inom kort, tänkte försöka komma hem fredag natt. Skönt att träffa familjen ett tag iaf. Lite synd att man måste åka hem tidigare men jag har saker att ta hand om här hemma i helgen.

Nej, nu måste jag packa klart. Ska ut och luncha med brorsan snart och sen åker vi.
Här är en julbild också, eller ja... utomhus är det iaf, dagen för julafton. Jag klagar faktiskt inte, skulle det vara snö hade det bara varit slask iaf och som det är nu så kan vi träna. Dessutom har världen varit mestadels jämngrå i säkert en månad så det känns dumt att klaga på blå himmel.



God jul och Gott nytt år på er allihop! Och träningsvärk ;)

Jul snart...

Jag fick en påminnelse häromdagen att jag inte skrivit på länge, jag är fullt medveten om det dessvärre. Största anledningen till det är nog att jag inte haft någon större lust, humöret har skiftat lite och jag har haft lite av en nereperiod. Blir så ibland, men det är väl bara att hoppas på det bästa. Eller ja, något bra iaf.

Idag blev jag iaf på lite bättre humör för idag hade vi sol i Stockholm för första gången på säkert en månad. Jag passade på att fota lite på väg till skolan, dom ligger här nere. Inget stort, bara skönt att ha lite bilder med solsken för en gångs skull. Nästan svårt att tro att dom här bidlerna är tagna i mitten av december, ser mer ut som vårbilder. Behövde ändå testa min mobilkamera (bytte ut min gamla mobil för ett tag sen, har en SE C902 nu). Tyckte den gjorde ett ganska bra jobb :)

Parkourträningarna körs på som vanligt. Tyvärr har jag missad båda de senaste pga sjukdom och luciafirande. Det senaste var hur grymt som helst btw. GIH har en tradition kallad fackelsimmet som är en formationssimning med facklor i en kolsvart simhall. Hur snyggt som helst.

I år fick jag dessutom elda som en intro till det med min nya Levi-stick. Jag har aldrig eldat i en simhall förut, klart rekommenderat. Vet inte om jag kan få tag i några av bilderna tyvärr, hade varit kul. Blev lite intressant att elda när det redan var 30 grader i luften :)

På tal om träningar, eller snarare rörelse så såg jag här om dagen en liten kille på kanske 7-8 år som inte ville sitta still på bänken i tunnelbanan utan klättrade omkring på den, satt på ryggstödet osv. Nämnas bör att han aldrig var i närheten av spåren, han klättrade omkring på bänken. Detta tyckte hans mor var jättedåligt och gnällde ständigt på att han inte kunde sitta still. Vad är det för fel på vissa föräldrar??

Det är ju bra, säg till stackarn att han inte får röra sig. Säg till honom att det enda som är accepterat är att sitta still på sin bänk och vänta på t-banan. Det kanske verkar larvigt men jag blir allvarligt bekymrad när föräldrar inte låter sina barn röra sig, får utlopp för den energi dom har. Den energin kommer ju gå ut på ett eller annat sätt, om inte där så kommer den ut hemma istället.

Eldjobb på väg också. I slutet av januari ska jag och min bästa tjejkompis köra en show på en 30-årsfest. Kommer behöva förberedas en del så jag ligger i hårdträning.

Det var väl det just nu. Fortfarande inte enormt skrivsugen men det kanske kommer senare. Ska försöka bli lite mer uppåt först. Jullov och en tur till föräldrarna kan nog hjälpa lite iaf.

Eller inte...      Utanför GIH   Utanför GIH

RSS 2.0