Kort återkoppling...

Äntligen hemma från Parkourjamet i Malmö nu, självklart lite lagom trött.

Vi (jag och tre kompisar till) lämnade centralen vid 8:20 i lördags. Jag hade tagit kontakt med en kompis i Lund och hoppade av efter ca 4,5 timmars tågresa.
Väl i Lund så tränade vi från ca 13:00 till strax efter 17. Riktigt kul btw. Lund måste verkligen vara en av sveriges bästa Parkour-städer, om inte den bästa.

Vid 17 så var det dags att dra vidare för jag skulle träffa lite folk från Eldsjäl i Malmö och elda på kvällen. Sagt och gjort åkte jag dit tillsammans med några vänner som varit med och tränat i Lund men bodde i Malmö.

Efter lite bussåkande så fick jag sällskap igen. Tyvärr fungerade Eldsjäl i Malmö på samma sätt som Eldsjäl i Stockholm, dvs om man inte säger att man ska träffas 2 veckor innan så kan ingen komma. Men jag klagade inte, jag fick hänga med en jätterolig, galet söt tjej hela kvällen. Och myggor...

Vi slog ner oss på en äng och körde lite akrobatik men myggen tyckte om oss lite väl mycket så vi drog till Burger King och käkade istället. Inte mig emot eftersom jag inte ätit mer än en baguette på hela dagen. Vi satt där till runt 23, sen började det bli dags att röra på sig.

Jag blev visad vägen till mina kompisar. Dom kollade på film och tränade flips i en judohall i närheten. Vi kom äntligen i säng runt 1.

Söndagen var inte mycket att skriva om. Bra väder, mycket folk (ca 40st) och bra träning. Malmö är liksom Lund en riktigt bra stad för Parkour. På det stora hela en klockren helg :)

Kommentarer
Postat av: JULLE

VILL DU DÖ ELLER DE VA FAN 3 KOMMPISAR DU ÅKTE MED.. JAG MÅNS Å OSCAR.. FAN

2007-08-31 @ 23:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0