Träna, duscha, träna, duscha...

Min dag i korthet känns det som, men det blir bara kvällen egentligen.

Jag började 12 idag så jag drog till stan tidigare, tränade lite och satte in lite pengar. Jobbet var som vanligt en dag av youtube och dagens höjdpunkt var (som vanligt) att lämna butiken i 20 min för att fixa lite lunch. Jag slutade som vanligt vid 18 och drog mig till slussen för att träna. Dessvärre hade jag käkat för lite lunch (sushi) så energin var inte på topp så länge som jag hade velat.

Säga vad man vill om stockholmarna men dom känner iaf till Le Parkour, på gott och ont. Min vanliga uppvärmningsplats vid slussens t-banenedgång är ett underbart ställe, med en nackdel. Det går förbi massvis med folk. Det är inte störande i sig, det störande är att folk stannar och tror att det är nån sorts gatushow. Fan, låt mig träna ifred! Men man ska väl inte gnälla, det är ju roligt att folk är intresserade iaf.

Efter ett tag började det kännas lite lagom segt i benen och hård träning i 28 plusgrader blir lite jobbigt i längden. Så, drypande av svett och täckt av vägdamm så rörde jag mig hemåt.

Väl hemma tog jag en lång, mycket kall dusch och fixade lite middag. Utanför mig har jag toppen av kullen som jag bor på, där finns mjukt gräs och en ruskigt fin solnedgång så jag tog eldstavarna och gick ut och tränade i en knapp timme. Hur mysigt som helst men sen vart jag ju lika blöt av svett igen.

Jag har precis kommit ut ur dagens andra kalldusch. Känns som jag ska chilla nu resten av kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0