Parkour Akademin Stockholm



Ja, nu är det igång. Första träningen kördes idag vid Luma i Hammarby Sjöstad. Den här bloggen kommer få fungera som tillfällig hemsida för Parkour Akademin tills vi får till en riktig sida, som det är nu så behöver vi egentligen bara en plats att skriva info.

Uppslutningen var väl inte riktigt lika god som väntat med tanke på hur intresset sett ut på sista tiden. Men jag har fått flera mail från folk som har semester osv. Vi får hoppas på mer folk i framtiden. Däremot hade jag varit både förvånad och imponerad om vi fått 20 pers på första träningen, men det är så här det börjar. Sen kanske jag bör nämna att 8-12 pers är ungefär så många som jag vill ha i varje grupp så antalet var inte helt fel iaf.

Deltagarna var grymt duktiga och jag tror att dom kan bli hur duktiga som helst om dom bara fortsätter. I fortsättningarna kommer träningarna att köras på måndagar och torsdagar, samma tider som hittills (19-21).

Nästa träning körs som planerat torsdag den 31 juli men efter det så är tanken att träningarna fortgår löpande varje vecka. Jag kommer skicka ut mail senast imorgon. Ett litet tips också, till er som läser här för parkoursnacket och inte vill läsa allt konstigt vardagstjafs jag skriver om är att trycka på "Le Parkour" i botten av den här posten, eller i kategorilistan på höger sida. Tryck på den så slipper ni alla onödigheter

En liten sluttanke innan jag går och sover... Sedan jag började lära ut parkour för två år sedan har jag velat starta något sånt här och nu är det igång. Det är bara hur kul som helst. Nu ska vi bara hålla igång det och hålla fanan högt. Jag uppdaterar snart igen, ha det bra så länge och tack igen till er som kom idag!

Kommentarer
Postat av: Dee-Kej

Ja kan inte komma på torsdag, du förstår nog varför, även om det vore ett schysst sätt att fira en födelsedag med lite träning med polare^^

2008-07-30 @ 12:59:54
Postat av: Martin

Helt ok kompis, du får ha det så kul. Sup inte ner dig för mycket bara ;)

2008-07-30 @ 13:55:22
Postat av: Andreas aka gnocci

introducera en utomstående, vad är denna akademi för ngt?



För övrigt borde du fundera över namnvalet. En särskrivning som det första som möter en besökare är kanske inte helt optimalt. Det hade varit okej om designen krävde det men nu... nej ;)

2008-07-30 @ 21:31:06
URL: http://cynism.se
Postat av: Martin

Det är hårda, regelbundna träningar två gånger i veckan i syfte att lära folk Le Parkour, simpelt nog.



Jag är själv en riktigt petig person när det gäller särskrivning, men när det är en titel på det här sättet är det faktiskt inget konstigt.

2008-07-30 @ 22:04:16
URL: http://traceur.webblogg.se/
Postat av: Andreas

mjo, det är konstigt :p, men iaf, finns info någonstans, tar du betalt eller är det som söndagsträningarna?

2008-07-31 @ 19:12:31
URL: http://cynism.se
Postat av: Martin

Inget betalt, träningarna körs gratis fram till september, sen kommer dom ligga på 50 kr/vecka och då kan du gå på en eller två träningar beroende av tid.

2008-07-31 @ 22:24:52
URL: http://traceur.webblogg.se/
Postat av: Andreas

Låter nice, så... var, när, hur?

2008-08-02 @ 16:50:54
URL: http://cynism.se
Postat av: joakim

hur gammal måste man vara? jag e 13

2009-01-05 @ 09:51:43
Postat av: Robert

Tja undrar om man kan va med?

Och om jag kan vara med kan någon som är tränings ansvarig ringa mig på numret 0761743574 och ge mig mer info om plats m,m.

2009-02-18 @ 22:26:26
Postat av: Zott

Heey, undrar om ni är bra? är 17 år fyller snart 18 och har inte direkt "utövat" parkour men har i princip (i stort sett) levt med det hela livet, anser mig själv vara någorlunda bra. Har ni något ställe ni tränar på?

2009-02-21 @ 17:53:36
Postat av: yasi

hej tänkte fråga om kan tjejer var med?

när den börjar?

var ligger ni?

hur står kostnaden?

2009-03-26 @ 17:14:08
Postat av: yasi

hej tänkte fråga om kan tjejer var med?

när den börjar?

var ligger ni?

hur står kostnaden?

är inte farligt:D?

2009-03-26 @ 17:26:25
Postat av: yasi

skulle fråga om kan tjejer vara med?

vart ligger det? och är inte träningen farlig?

2009-03-26 @ 17:38:28
Postat av: yasi

kan du svara så fort så möiligt please thanX

2009-03-27 @ 23:26:24
Postat av: Hamza Jallouli

Hej

jag är jätte intreserad av att börja träna parkour .jag är 21 år gammal har inga erfarenheter av parkour.så jag undrar även om man är så gammal kan man fortfarande träna parkour och komma långt eller måste man ha börjat som väldigt ung .och jag undrar vart ni håller till och om jag kan vara med ? vad är priset och sånt .och igen jag är nybörjare så måste man ha kunskaper från tidigare eller får alla vara med.

2009-04-18 @ 18:04:48
Postat av: Anonym

Hej. Jag är väldigt intresserad av parkour men vet inte var jag ska börja och det här verkar vara ett ställe att börja på. Jag brukar springa och träna på gym men som jag ser det behövs lite gymnastik för att kunna utöva parkour. Jag undrar hur nybörjare kan börja och om gymnastik bakgrund är absolut nödvändig eller är smidighet någonting som man får med tiden?

2009-07-28 @ 15:58:48
Postat av: David

Hej jag undrar om det är någon åldersgräns .Jag är 15 och är jätteintreserad av att börja med parkour.Jag har kan lite men inte väldigt mycket:

2010-05-26 @ 16:54:05
Postat av: sebastian

tja jag har trännat parkour på fritiden men har varit sjuk en lång period skulle gärna vilja börga igen. när och vart är det ??

2010-06-20 @ 22:16:18
Postat av: Annika Granstedt

Tycker mycket om det du skrev! Kul att se lite prima saker och inte endast det vanliga sakerna som man kan se om typ alltid. ;)

2010-09-29 @ 12:00:22
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0