Hem = Nattbuss - Pendeln + Parkour + Nattbuss + Gå^20

Kortaste möjliga sätt att beskriva min hemväg igår natt.

Det började med att jag träffade några härliga människor vid Översjön i jakan (jakobsberg). En riktigt skön och rolig kväll med eld, roliga människor, testandet av en eldkastare osv osv. Dessvärre skulle jag upp morgonen efter (läs: idag) för att jobba.

Ansvarsfull som jag är (!?) tänkte jag ta sista pendeln som jag antog gick runt ett, eller iaf nånstans mellan 00:40 och 01:00. Inte... Sista pendeln lämnade jakan 00:36, ca 5 min försenad. Jag kom troligen dit 00:36:05, dvs lagom i tid för att se min 5 min hemresa åka bort i fjärran och min alternativa hemresa (nattbussen) hade jag nyss hoppat av.

Tidsfördrivet innefattade lite träning med mina eldleksaker och en massa parkourträning runt stationen. Bussen kom till slut och efter ett bra tag och en lång konversation med en riktigt trevlig busschaufför, hamnade jag vid Sundbypark östra.


Nånstans långt där borta

Just det. Här var jag och jag skulle till den lysande röda lampan i horisonten.

Nej, inte den höga starka under stjärnan, den är för nära, utan den lilla, lilla, lilla en liten bit till höger om den, längs trädlinjen. Ser ni den lilla ljusa pricken med ett svagt rött ljus på toppen? Det är en ganska stor kyrka som jag bor bredvid :)

Men, men. Man ska väl inte klaga. Jag fick en skön promenad, en rolig kväll, en rolig konversation med en person jag aldrig träffat. All good :)

Måste posta den här bilden också.
En LITEN sko...

Nån hade beställt en liten sko på jobbet. en LITEN sko. Det där är båda mina ben, så skon är alltså lite drygt 40 cm lång...
Om du som beställde den skulle läsa det här (även om jag betvivlar det), ta inte illa upp. Har bara aldrig sett en så stor sko förr :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0