Vår kanske! :D

Jag tränade i t-shirt igår = Vår = Martin glad. Jag hittade en ny saut de bras som jag aldrig testat förr, den är säkert inte ny-ny, men för mig var den ny. Plus att mina passe murallie aldrig känts bättre :D

Obs om någon inte hänger med i termerna så läs här en bit ner.

Våren har någon slags störd effekt på träningen, men jag klagar inte. Dels känns många gamla spots som nya efterssom man knappt rört dem under vintern.

En annan sak som jag märkt när jag tränar själv är att jag kör för lite fys när jag tränar själv, jag får liksom inte samma driv. Desto lättare blir det att träna teknik och kondition. Tekniken kan jag ta min tid med och stå 10 min vid ett hinder utan att någon behöver vänta, jag kan testa mina varianter och behöver inte utgå från någon annan, det blir alltså från mig. Konditionen blir också mycket lättare då jag kan vara helt oberoende av andra med bättre/sämre kondition.

Idag blir det nog lite mer drälla på stan efter jobbet, måste ha lite för mkt kläder idag. Men imorgon väntas sol och ca 7+ så då tänkte jag dra ut på ett rejält pass. Kommer nog bli riktigt skönt.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Tjena mannen!
Parkourälskande för närvarande armbågsskadad läser din blogg ofta! Grymt!
Såg att du testat Ariake skon!? Finns de att få tag på i Sverige?
Verkar schyssta och jag ska ändå köpa nya dojor för vårens bravader!
Keep it real!

2008-04-14 @ 12:09:43
Postat av: Martin

Tack! Kul att se att fler än jag läser här. Ledsen att det inte blivit så mycket parkourrelaterat, jag har lite för mycket att ta hand om i det sociala livet just nu.

Ariake finns i Sverige, de jag testade plockade jag upp på footlocker i Stockholm (Gallerian) och det är så vitt jag vet är det bara där de finns. Jag skrev ett test av dom här:

http://www.le-parkour.se/forum/viewtopic.php?t=5121&start=15

Lycka till!

2008-04-16 @ 18:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0