Ångest!

Jag är kass. Eller ok, inte så kass kanske. Men jag har lite ångest.

Det är en massa roliga parkourprojekt på g, skolan kör på i lite lagom tempo (även om jag är lite nervös för ett seminarium imorgon) och det mesta är ganska bra.

Men nu när parkouren har kommit igång så mycket som den har så frågar jag mig själv (i kombination med en vänlig men bestämd spark i arslet): Varför har jag inte åkt till London än!?

För er oinsatta, i London finns Parkour Generations som är en grupp traceurer som lär ut parkour, tränar tillsammans, kör events osv. och mer eller mindre är parkourens centrum i världen just nu. Flera av de första traceurerna från Lisses har flyttat dit och jobbar med dom. Och dit vill jag.

Jag vill träna med dom och lära mig från källan för en gångs skull. Nästa steg är att spara ihop 10000 och gå A.D.A.P.T. och bli certifierad parkourinstruktör. Vill, vill, vill... Får bli stipendium nån gång nästa år med lite tur...

Nu har jag dessutom kommit i kontakt med Dan Edwardes, en av huvudpersonerna i Pkgen, som vill att jag kommer dit och tränar med dom! Visst, jag pluggar (får CSN) och jobbar men att dra till London kostar både tid och pengar som jag inte har just nu!

Så ja, jag har lite ångest och är lite bitter för att jag inte lagt undan pengar till det här sedan ett år tillbaka. Jag borde vetat bättre.

Kommentarer
Postat av: Dee-Kej

Du vet att du inte är kass.



Och ohmygawd, du fick kontakt med Dan^^



10.000??? Jäklar, var det så mycket det kostade..?



Jag vill också träna med de i London... (har "tid" och pengar ;P )

2008-09-16 @ 20:57:43
Postat av: Martin

Nee.. själva certifieringen kostade inte 10.000 men 300 + 250£ plus resa, käk osv i 4 dagar kommer kosta en del.

2008-09-16 @ 20:59:02
URL: http://traceur.webblogg.se/
Postat av: Sessan

Ryanair! ;-) Har köpt t/r-biljetter till London för ca 400 spänn. Bara man är beredd på att åka lite dumma tider.

2008-09-17 @ 11:57:38
Postat av: Martin

Dumma tider är ok, vill bara inte hamna för långt utanför stan... då får man fixa en trip till skavsta också. Men det är en tanke :)

2008-09-17 @ 17:29:32
URL: http://traceur.webblogg.se/
Postat av: Sessan

Jo, men så farligt är det inte. Jag brukar köra på den tidigaste flighten. Billigast, och så är man inne i London vid lunch och har hela dagen framför sig =D

2008-09-18 @ 00:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0