Bekymmerslöst

...är det ju iofs aldrig egentligen. Men det räcker med en lugn promenad på stan för att inse hur bra man egentligen har det. När man går förbi folk som måste stanna var 10e meter för att rätta till sina obekväma, men spegelblanka, omsorgsfullt polerade skor eller fjortisar med gåsjacka i 15 plusgrader och byxorna vid knävecket vars skarpaste förolämpning lyder: "Du är kass på CS!" så blir man ganska nöjd med sig själv.

Jag satt på en av mina favoritplatser i stan och mådde bra idag med tanke på det jag just skrev. Ser ut så här där ungefär. Eller ja, iaf en liten bit av utsikten :)

Aka guldfjärdsterassen vid Hilton, Slussen, Stockholm

Vissa har så konstiga problem. Jag stod bredvid en person i en kassakö idag på ett snabbmatställe (Obs inte donken) och den här personen hade problem med att läsken välte ut över allting när hon bar den i takeaway-påsen. Det hade hänt två gånger tidigare och nu skulle hon ha ersättning för dom två menyerna. Vänta nu...

Hon vill alltså ha ersättning för käk som hon själv vält läsk över. Ok, misstag händer även om det knappast är restaurangens fel. Att det händer igen är väl också godtagbart även om man tycker att man skulle kunna förstå lite simpel fysik tills dess, eller kanske lära sig? Men sen att vilja ha kompensation för båda dom menyerna?!

Nu när jag har gnällt på det... Jo just det! Skulle inte världen ha gått under igår (igen)? Eller missade jag det?

+     till dig bakom kassan på ovannämnda snabbmatställe
-      till er som går jättelångsamt upp för trappan när rulltrappan är full

Annars då... Parkouren går hur bra som helst, det finns en hel del planerat. Vi måste få lite bättre ordning på rutterna men i övrigt går det framåt. Visitkort och tröjor borde komma imorgon eller måndag-tisdag nästa vecka. Dessutom är det eldningar två helger framöver vilket man inte bör klaga över heller.

+     till mina vänner och mig själv på träffa vänner-fronten
-      till mitt kärleksliv

Blev visst lite att skriva om idag, det kändes inte så först. Men nu ska jag faktiskt få lite sömn. Jag är grymt sugen på att åka bräda men jag åker inte en meter förrän jag fixat en hjälm, sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0