Klantarsle och parkourälskare

Ja jag känner mig lite kass, men samtidigt väldigt bra varav det sistnämnda är lite svårt att förklara. Jag har hoppat lite mellan sällskapssjuka och ja, inte sällskapssjuka på sista tiden. Det har varit en del intressanta saker i skolan som har distraherat lite iaf, kroppssammansättning i det här fallet. Jätteintressant :)

Sen lyckades jag självklart ramla rejält när vi åkte freebord igår och jag hade självklart inte hittat nån hjälm än. Är det bara småkidsen som ska ha hjälm? Vad gör vi tjockskalliga 20+ när vi behöver en kruka? Aja, jag mår bra iaf, bara lite öm fortfarande plus några småsår som ska få läka.

Visst är det intressant att jag har skadat mig mer efter en knapp månad med freebord än vad jag gjort på 3 års parkourträning? Jag tycker det är lite häftigt, och lite läskigt.

Jag var iaf tvungen att kila in till stan en vända vid 19, när parkourträningen startade som jag av förklarliga skäl inte ledde idag. Jag fixar liksom inte att sitta still hemma och göra ingenting. Det än en av de få och kanske t.o.m en av de första gångerna jag kommer till en parkourträning som startat, då i vanliga fall jag oftast leder dom. Och jag blev förvånad hur härligt det ser ut att se dom springa. Hoppa, krypa, flyta runt allt som kommer i deras väg och glädjen som de gör det med. Finns det någon bättre träningsform? Svara inte på det, för ni kommer ha fel :P

Jag passade också på att gå lite i stan, alltså gå normalt för en gångs skull. Jag gör det alldeles för sällan och det behövdes.

Nu ska jag göra det jag brukar göra när jag har en anledning att göra mig själv glad. Hitta en lagom galen komedi eller någon rolig människa på msn (eller båda) och äta ben & jerrys, jag behöver säkert utöka mina 13% fett iaf :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0