Ett helt år av träning

Rubriken syftar som ni nog förstår inte på att jag har tränat i ett år konstant eller sammanlagt eller något sånt. Det vi kom att tänka på under dagens träning var att vi kört regelbundna träningar hela vintern, undantaget ett kort uppehåll för jul/nyår då de flesta hade andra planer.

Oavstt snö, regn, kyla eller blåst så har vi hållit träningarna igång. Det är stort. Bättre upp är ju att vi faktiskt gjort framsteg under vintern, jag känner iofs bara till mina egna men jag har iaf blivit mycket säkrare på vissa rörelser under vintern som jag inte alls vågade i somras och då var det torrt.

Under åren av parkourträning har jag insett vikten att tänka på vad jag gör på en nivå som behandlar varje del av kroppen i varje stadium av rörelsen, men jag har också insett vikten av att låta bli att tänka och låta kroppen själv ta hand om allt det jag försökt lära den under åren. När jag tränar själv och springer genom stan så ligger tankarna sällan på mina rörelser, jag kan vara inne i tankar på en söt tjej, parkourklasserna eller eldkonsten. Tanken tar slut, verkligheten kommer tillbaka och jag står på en mur och tittar ner på slussen.

Så vad vill jag komma fram till med det här? Att ibland dock oftare än många inser är den bästa metoden helt enkelt att sluta tänka och bara göra, för om man vet att man fysiskt klarar rörelsen så är det, för att citera signaturen, för lätt för att tänka.

För att återgå till den ursprungliga tanken med detta inlägg...

Med risk för att repetera ett tidigare inlägg, blöta, kalla och hala miljöer är verkligen en grymt utvecklande miljö att träna i. Om vi kan klara en vägg när marken fram till den är täckt av snö, hur mycket lättare blir inte den när det är varmt och torrt? Om vi klarar en fysslinga ett visst antal varv så här års när räcken är iskalla och marken är blöt, hur mycket lättare blir inte den när händerna inte tappar känseln av kyla efter första varvet?

Jo, jag har stora förhoppningar och förväntningar inför sommarhalvåret. Jag ser fram emot stora framsteg hos elever som instruktörer. Jag ser fram emot att träffa alla nya människor som vill lära sig se världen på ett annat sätt.

Så vad behövs för detta? Ganska enkelt, ni som tränar i och leker med den miljö vi har omkring oss. Stort tack till er!





Kommentarer
Postat av: Dee-Kej

Du skriver bra inlägg du ;D



Du ska skicka mig länken till frågesporten fortfarande! :P

2009-02-13 @ 12:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0