Bra tankar

Man kan säga att det mesta (inte allt, men en hel del) är väldigt bra just nu. De största undantagen är kärlekslivet och vädret, så dom glömmer vi bort för nu.

Skolan känns faktiskt ruggigt bra just nu. Examensarbetet är klart (alltså, HELT klart) med ett oväntat bra betyg som resultat, så jag har inte mycket att klaga på. Nu börjar dessutom resten av utbildningen. Jag har gått 3 år vilket betyder att kandidatexamen är klar, nästa steg är magisterexamen och det innebär ett år till. Jag har t.o.m funderingar på att skriva D-uppsats. Det är lite läskigt faktiskt....

Det bästa är att året består av humanbiologi, rörelselära, arbetsfysiologi, bollspel, gymnastik, dans och rytmik, friidrott, isspel och friluftsliv inkl. 2 veckors fjälltur och utförsåkning. Jag har säkert missat en del men det kan sammanfattas med två ord: Sjukt skoj :)

Nog om det, jag har lite parkourfilosofi att skriva av mig också. Träningarna är igång för fullt. Första träningen bestod av 8 personer och kallt, blött väder med ett lite lagom snöblandat regn, helt underbart. Men vi fick ihop en riktigt bra träning och en stark start på terminen. Har också funderat lite om styrka, ett ganska brett begrepp. Styrka är inte att lyfta mest i bänkpress, det är inte heller att krypa ner för en trappa i ösregn. Det är att sikta på sitt mål och nå det oavsett vilka hinder som finns i vägen. Det är att behålla ett leende trots att regnet öser ner på dig. Att fortsätta tills uppgiften är löst trots att det är så kallt att du knappt känner dina händer.

En gång hörde jag definitionen av en traceur som: A man who is strong in all things, dvs en människa som är stark i allt hon/han gör. Han fortsatte förstås med att koppla ihop det med rörelse, vilket självklart går ihop som en del av parkourträningen.

Sen måste jag förstås skriva lite om min nya kisse. Han har bott här i två veckor nu och det känns hur bra som helst. Han växer stadigt, hittar på massa konstigheter och klättrar och hoppar självklart överallt. Jag somnar till hans spinnande och vaknar av en mjuk nos mot min näsa. Måste lägga upp några bilder bara...

Nu ska jag ta en dusch och laga en grymt god (och lagom nyttig) middag :)

        

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi, liten tröttis ^^

2009-01-20 @ 18:04:02
Postat av: Anonym

fy faaaaaan vad sööööt han ääääär!!!!!!!!!!!

2009-01-20 @ 18:33:55
Postat av: Anonym

naaww sötaste ever

2009-01-20 @ 22:54:19
URL: http://flawsandall2.blogg.se/
Postat av: Dee-Kej

Bra för dig att du bara har ett år kvar i skolan! :) Och ett roligt dessutom ;)

2009-01-21 @ 22:26:40
Postat av: Fråga?!?

Hej, jag undrar om du använder k-swiss ariake och var du köpte dem. Eller vet du någon skokedja som säljer den skon för jag har letat lite överallt men kan inte hitta den :S, bor i göteborg dock, men om du vet något svara gärna

2010-04-03 @ 22:22:54
Postat av: Fråga?!?

Hej, jag undrar om du använder k-swiss ariake och var du köpte dem. Eller vet du någon skokedja som säljer den skon för jag har letat lite överallt men kan inte hitta den :S, bor i göteborg dock, men om du vet något svara gärna

2010-04-03 @ 22:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0